Enable and Disable Thumbnail view (Most visited / Recently Closed) on the New tab of Google Chrome Browser

Disable
By Default you have the thumbnail view enabled, closing or disabling this view is very simple

Step 1: just click X – close button on the right side of the Most Visited or Recently closed frame.

Step 2: After clicking it, the thumbnail view will disappear.

Step 3: Though the thumbnail view disappeared, u can access the most visited and Recently closed items through links on the left down of the page in a simple view.

Enable

And to get back thumbnail view of Most visited or Recently Closed items
Step 1: click the “Most Visited” link (text) in the left down corner

Step 2: You will have your recently visited links poped up, now click the “Most Visited” link in the poped up window.



Step 3: now the Most Visited view will be appearing in the top of the page, click the arrow on the left side of it.



Step 4: That’s it You have your thumbnail view of Most Visited items back.

Step 5: Do the same for Recently Closed items .

Reactions:

23 comments:

  1. Amazing..First answer which i saw is working..thanks a lot...

    ReplyDelete
  2. Thanks a lot......i was searching for this. :)

    ReplyDelete
  3. THANK YOU SOOOOOOOOOOOO MUCH

    ReplyDelete
  4. it was right in front of my eyes! Thank you!

    ReplyDelete
  5. Brilliant...!!!!! so easy too.!!!!!
    Thank you .

    ReplyDelete
  6. Thanks man, clearly this isn't as easy as it should be.

    ReplyDelete
  7. hahaha yes It's very easy...

    ReplyDelete
  8. Not obvious though.

    ReplyDelete
  9. hahaha been googling around it's only that simple

    ReplyDelete
  10. cheers! - thumbs up easy peasy ;-j

    ReplyDelete
  11. Thanks a lot! That was easy to follow. :)

    ReplyDelete
  12. this answer is not that which is i searching. i wanna know that how to remove permanantly allthumbnails? plz help

    ReplyDelete
  13. Thank you - I can't believe it was right in front of my face and I couldn't figure it out lol!

    ReplyDelete
  14. IS THIS A EVIL THING? TO DO OR NOT TO DO?

    ReplyDelete
  15. thank you very much

    ReplyDelete
  16. Thank you! I really appreciate it

    ReplyDelete
  17. osm bro
    was fed up after searching the solution

    ReplyDelete
  18. I have a completely blank screen with no 'most visited' section in view. Have tried the ctr, shift b strategy but that doesn't bring anymore into view. Any ideas how to get this 'most visited' link up in another way?

    ReplyDelete
  19. "This answer is not that which is i searching. i wanna know that how to remove permanantly allthumbnails? plz help"

    I am also searching for a PERMANENT way to disable this feature. I already have my setting set to clear history when the browser closes, but "most visited" and thumbnail preview still appear on new browser sessions. If there is not a way to disable this permanently I will remove the browser and go back to FireFox.

    ReplyDelete
  20. That is brilliant, I have changed my theme and could not see the most visited at the bottom :doh:
    Now its back yay:D

    ReplyDelete
  21. OK Now I have clicked a "disable " option in the bottom right corner of the new tab window and literally everything is gone. How do I Re-Enable Most Visited? This is truly frustrating!!

    ReplyDelete
  22. It turned out it was an annoying ASK.com plug-in doing that - deleted it and all is back to normal
    Thank God

    ReplyDelete